was successfully added to your cart.

Oto 10 pomysłów na info-produkt lub dobry content

 1. Obal mity.

W Twojej branży zapewne krąży kilka miejskich legend – obiegowych opinii, które nijak mają się do rzeczywistości. Jakim cudem funkcjonują i mają się dobrze?

Wiele ludzi będzie Ci wdzięczni za to, że wyprowadzisz ich z błędu:) albo nie będzie:) Taki tekst może mieć wiele celów: Może to być cel sprzedażowy, wizerunkowy, edukacyjny. Jest niemal pewne że tym tekstem komuś się w jakiś sposób narazisz:) – ponieważ tego typu historię po coś są tworzone. Więc jeśli nie zdenerwujesz czytelników – to zapewne konkurencje:) Efekt jednak zostanie osiągnięty – takie teksty bardzo dobrze Cię wyróżnią – i dadzą Ci przewagę konkurencyjną.

2. Raport – najczęściej zadawanym pytania.  

Innym pomysłem na tekst jest raport najczęściej zadawanych pytań Twoich klientów.

Wystarczy syntezować kilka pytań w interesującą odpowiedź. Zapewne tutaj się nie zgodzisz. Na świecie na tego rodzaju pytań było tysiące odpowiedzi ludzi którzy są lepsi od Ciebie. Nic nie szkodzi.  Ludzie to nie maszyny którym wystarczy instrukcja. Każdy z nas jest inny i i potrzebuje odpowiedniego przekazu – jak klucza do zamku. Napisz artykuł, tekst który otworzy drzwi do rozwiązania.

3. Procedury

Świetnym pomysłem na treść na stronie – są procedury. W Twojej firmie, jest sporo czynności które robisz na co dzień, rozwiązują pewien problem w sposób automatyczny. Może to być rodzaj checklisty – mechanizmu.

4. Lista kontrolna.

Oprócz procedur – można się podzielić lista kontkrolną – to niezwzwykłe narzędzie – czasem bardzo wartościowe. Na codzień używam listy kontrolnej bardzo doświadczonego przedsiębiorcy Piotra Michalaka – która w bardzo prosty sposób ułatwia rozwój przedsiębiorstawa. Lista kontrolna to potężne narzędzie – zwykle kondensujące kilka lat czyjegoś doświadczenia.

5.Ankieta. 

Możesz również przeprowadzić ankietę – czy to telefoniczną czy internetową – dzięki, której zainteresujesz swoich czytelników powszechnym problemem. Zaproponuj jego rozwiązanie..Być może to będzie przyczynek do stworzenia nowej oferty.

Znam przypadki osób które zrobiły ankiety na kilkanaście tysięcy osób – i ich artykuły pojawiły się dzięki temu w poczytnych gazetach. Efekt olbrzymi ruch na stronie.

– sposobem żeby to zrobić jest ankieta na dość powszechny problem lub trend.
– i napisanie o tym artykułu. Trendy można sprawdzić w google keywords tools, lub google insights

6.  Prasówka

Możesz przygotować prasówkę – wielu z Twoich czytelników jest zainteresowanych prasą. Kto jednak ma czas na to by pójść do empiku i przeglądnąć co ciekawego oferują tytuły. Twoja propozycja ich bardzo ucieszy. Prasówki w radiu cieszą się niezłą popularnością – szczególnie jeśli redaktorzy przyprawią je szczyptą swojej opinii.

[viral-lock]

7. Motywacja

Być może w  branży której działasz – ważne jest mentalne wsparcie. “Artykuł motywujący” jest strzałem w dziesiątkę – dla psychologów, trenerów czy couchów. Taki artykuł pomoże stworzyć silną nić porozumienia z Tobą.

8. Wywiady – robienie wywiadów – jest bardzo prostą sprawą. Może to być wywiad z Twoim przyjacielem z branży, może być to ktoś znany. Może to być klient. Przy tym ostatnim może być strzałem w dziesiątkę – czy wiesz dlaczego? Czasem wystarczy zrobić wywiad z pracownikiem – który będzie jednoczeście raportem.

9. „Pastisze”:) Napisałem w cudzysłowie – bo o złych rzeczach nie mam zwyczaju pisać.  Czasem dobrze jednak zwrócić uwagę na rzeczy które wiesz, że nie działają a są dostępne na rynku. Zrobione z jajem zwykle są pouczającą i zabawną odskocznią dla czytelników.

10. Studium przypadku – mają olbrzymią moc – ponieważ jest to wiedza wynikająca z realnego przykładu. Dobrze opatrzyć tego typu artykuły w obraz, liczby, fakty.

no dobrze mały bonus:

11. Artykuł sezonowy – świetne rozwiązanie dla sklepów i stron internetowych z branż w których występuje sezonowość. Np. rolnicza, sklep z prezentami.Artykuł taki może przybrać postać reportażu, relacji, zapowiedzi. Taki artykuł można połączyć z konkursem a potem ze sprzedażą.

12.  Relacje z wydarzeń – Ludzie bardzo potrzebują relacji – one budują fundamenty społeczności które utworzyły się podczas tych wydarzeń. Osoby którzy nie byli uczestnikami, mogą wyrobić sobie pewne zdanie a także jeśli relacja uwzględnia dawkę informacji – osoby te mogą wziąć coś dla siebie praktycznego.
Relacje z wydarzeń – pomagają czytelnikom podjąć decyzje:) Są pewnym dowodem społecznym na efekty Twoich działań. Świetny element budowania marki.

[/viral-lock]

 

zdjęcie: rogiro
licencja CC