was successfully added to your cart.

Dla trenerów: Jak ustrzec się błedów przy promowaniu warsztatów

Poniżej przedstawiam kilka podstawowych wniosków, które – szczególnie dla osób które zaczynają swoją przygodę coacha czy trenera – będą szczególne cenne:

Z moich doświadczeń, psycholodzy, couche, trenerzy po roku swojej działalności dochodzą do wniosku, że jakkolwiek mieli by wiedzę, możliwości, nie będą mogli się rozwinąć bez strategii marketingowej.

Temat jest bardzo szeroki – postanowiłem zatem skoncentrować prawie 4 lata doświadczeń do 5 punktów:) – wybacz więc tą skrótowość – gwarantuje Ci jednak, że unikając poniższych błędów – jesteś w stanie zorganizować większe warsztaty – przy mniejszym stresie. To o czym piszę poniżej przetestowałem na sobie – a inspiracją dla tego tekstu były dobre efekty firm które stosują się do poniższych zasad:

Podstawowy grzech jaki się popełnia: to mały budżet. Zobacz na firmy które osiągnęły sukces – oni zawsze spory procent zysku z eventów kierowali na marketing. Lepiej się przygotować finansowo o wiele wcześniej, niż na ostatnią minutę, kiedy nie jesteśmy w stanie wymyślić ani czegoś ciekawego, czy przeznaczyć odpowiednią ilość środków na reklamę.

Większość firm myśli o reklamie na ostatnią minutę – coś o tym wiem:) Zauważyłem jednak, że im firma poważniejsza tym dostaje informacje z większym wyprzedzeniem. Pamiętam jak dostałem zlecenie po koniec wakacji, od firmy która organizowała swój event w grudniu! Świetnie im to wyszło – byłem pod wrażeniem kultury pracy i profesjonalnego podejścia. To była duża firma i miała konkretny  przeznaczony budżet. Co jeśli jesteś właścicielem małego przedsiębiorstwa? Małe przedsiębiorstwa  też mogą dobrze wystartować ze swoim wydarzeniem czy warsztatem, myśląc strategicznie – ponieważ  myślenie strategiczne nic nie kosztuje – więc stać cię na to. Możesz założyć specjalny nr. konta bankowego na promocję swojego wydarzenia – i przekazywać tam odpowiedni procent dochodów –  dobry krok na początek.

Drugi błąd:brak czasu! – Jeśli tylko możesz wydziel osobę w swoim zespole i przydziel jej odpowiedzialność za promocję eventu.

Trzeci błąd: nie planujemy wyniku – dobrze sobie powiedzieć: na sali ma być tyle i tyle osób -te  osoby mają w tym i w tym skorzystać. Działanie musi być celowe – musisz widzieć swój sukces – bo skąd będziesz wiedział do czego dążyć.

Czwarty błąd: brak idei! – skoncentruj się dlaczego to robisz  i na ile to jest ważne. Podłącz do tej idei – emocje.

Piąty problem: Niewłaściwe podejście mentalne. Prawdopodobnie powinienem od tego zacząć:

  • Po pierwsze. Promowanie trzeba zrobić na całego! Nie możesz się tego bać. Ludzie muszą o tobie słyszeć, w jak największej ilości kanałów informacyjnych.
  • po drugie: Lepiej niech robi to jedna osoba i koordynuje promocje – Czasem to jest tak kiedy ktoś zleca stronę www, innej osobie projekt ulotki. Brakuje koordynacji Widziałeś jak robią to duże firmy? Oni nigdy w ten sposób działają! Zjednocz projektantów i marketingowców podaj im nawzajem nr. telefonów – niech stworzą coś – co będzie działać:)

jeśli nawet jesteś mikro-firmą – a może przede wszystkim dlatego – pokaż swoją Twarz! albo… znajdź kogoś kto będzie Twoją twarzą,..

Zapraszam do komentarzy Jeśli ktoś ma ochotę chętnie doradzę czy pomogę w organizowaniu promocji  imprez.