Czy i u Ciebie wiadomości z formularza kontaktowego strony stworzonej za pomocą WordPress nie dochodzą na maila? My znaleźliśmy na to sposób!
Pewnie masz stworzoną skrzynkę pocztową na swojej domenie. Utwórz nowe konto pocztowe, ono przyda się nam do ustawień poczty SMTP.
Teraz zajmijmy się wtyczką, która pomoże nam rozwiązać problem niedochodzących wiadomości ze strony internetowej. Pobieramy wtyczkę (np. ze strony https://pl.wordpress.org/plugins/easy-wp-smtp/).
WordPress konfiguracja poczty
Po kliknięciu w przycisk „Pobierz wersję 1.2.3” pojawi się kreator pobierania, zaznaczamy „Zapisz plik” i klikamy „OK” .
Teraz wskazujemy miejsce, gdzie pobierana wtyczka ma zostać zapisana, najlepiej stworzyć sobie folder o nazwie „ WordPress” i w nim zapisywać wszystkie dodatki, wtyczki. Łatwiej będzie nam odnaleźć pobrane dodatki dla WordPress’a. Klikamy przycisk „Zapisz”.
Zainstalujemy teraz pobraną wtyczkę Easy WP SMTP. W panelu administratora WordPress, z lewego bocznego menu klikamy w zakładkę „Wtyczki”. Następnie z listy wtyczek wybieramy „Dodaj nową”.
Teraz możesz wysłać wtyczkę na serwer:
Wyszukujemy pobraną wtyczkę na naszym komputerze, klikamy w przycisk „Przeglądaj” i jak już znajdziemy wtyczkę, którą chcemy zainstalować, klikamy przycisk „Zainstaluj teraz”.
Instalacja wtyczki SMTP
Rozpocznie się instalacja, trzeba cierpliwie poczekać. Pojawi się komunikat:
Po zainstalowaniu wtyczki musimy ją włączyć. Klikamy teraz w zakładkę „Wtyczki” w lewym menu. Pojawi się spis wszystkich wtyczek, z jakich korzystamy tworząc naszą stronę. W tej chwili interesuje nas wtyczka Easy WP SMTP. Klikamy w napis „Włącz”.
Teraz wchodzimy w ustawienia poczty SMTP (Settings):
Nasze, sprawdzone ustawienia to:
W ostatnim polu SMTP Password wpisujemy hasło do skrzynki pocztowej (tej informacyjnej). I klikamy „Save Changes” .
Oczywiście tutaj wstawiamy dane maila informacyjnego, tego dodatkowego.