was successfully added to your cart.

W swoich opracowaniach bardzo często korzystam ze strategii, której nauczyłem się studiując architekturę.  Miałem szczęście, że na na studiach miałem genialnego nauczyciela (arch. Jan Kubec). Nie raz zdarzyło mi się otrzeć łzę, przełykając gorzką pigułkę prawdy na temat swoich projektów, ale ostatecznie wyszło mi to na zdrowie. Strategia, którą Ci chce zaproponować wyzwala kreatywność. Brzmi ona:

 Po co ma być małe jak może być wielkie

Wyobraź sobie, że projektujesz budynek muzeum. Muzeum ma przed sobą 20m mur. Sama forma niezbyt ciekawa. Dlaczego ten mur ma 20 m, a nie 200m? Nagle okazuje się, że mur nabiera symbolicznego znaczenia. Jest ZAUWAŻALNY. Jednym słowem: ma wyraz.

Taką samą zasadę możesz wprowadzić w biznesie – w zarządzaniu,  w polityce, w życiu codziennym, w projektowaniu czegokolwiek.

Wyszukałem dla Ciebie kilka przykładów dla inspiracji:

1. Jeśli chodzi o projekty stron internetowych. Przykład  katalogu stron, który na powitaniu wcale nie przedstawia stron. Projektanci podeszli do tematu z innej strony. Powiększyli tylko jeden element tej strony. Użytkownik wchodząc na nią widział na stronie tylko i wyłącznie pasek wyszukiwarki. Kojarzysz? Google…
2. Projektowanie mebli: Po co kończyć drzwi na 2.20m jak mogą sięgać sufitu. Zobacz co możesz zrobić w odniesieniu do Twojego projektu.

3. Jeśli chodzi o produkt. Tutaj wielkość można rozpatrywać na różne sposoby. Podaje przykład: dlaczego tylko pracownicy telefonii cyfrowej mogą sobie wysyłać telefonem informacje? Zróbmy tak żeby wszyscy to mogli robić (tak powstała usługa sms).
4. Brand. Dlaczego opakowanie ma być tylko opakowaniem. Powiększ je 10x – i stanie się produktem. Tutaj nie mam przykładu:)
5. Muzyka. Dlaczego nie przedłużyć tego dźwięku do 4 minut. (utwór 4′ 33″). Tak, tak! Ten utwór składa się z samych pauz. Możesz go zagrać osobiście.
6. Marketing: Dlaczego mamy wywieszać banery z logo firmy, jak możemy mieć stadion z nazwą i logiem. (stadiony od jakiegoś czasu mają swoich sponsorów). Tego typu schemat można znaleźć w odniesienie do ulic, budynków.

110923-PGE-Arena-Gdansk-02

7. Osobowość – zastanów się jaki element, Twojej osobowości możesz powiększyć tak, by nabrał znaczenia dla Ciebie i otoczenia. Co chciałbyś aby to było. Z czym chcesz być kojarzony. Co sprawi, że powiększone nada rozpędu reszcie. Z projektowego punktu widzenia, jeśli nic w Tobie się nie wybija, cały projekt jakim jest życie straci.

Jak widzisz zasada jest prosta. Warto obserwować otoczenie i wymyślać na ich podstawie własne przykłady. Dzięki temu dojdziesz do niebywałej wprawy a Twoja kreatywność wzrośnie. Jestem ciekawy jakie Ty masz wnioski, szczególnie jeśli chodzi o zarządzanie firmą, czy pomysły na marketing. Może masz jakieś temat, wobec którego nie da się zastosować tej strategii. Napisz o tym w komentarzu.

ps. od razu odpowiadam – nie jest tak, że zawsze ta strategia ma sens. Oczywiście cokolwiek powiększysz do monstrualnych rozmiarów – zwróci uwagę…. Co widać na poniższym zdjęciu:

Jezus

Jezus Świebodziński. Jakiego rodzaju religijności stał się symbolem